Ágnes DOMONKOSI
PhD
senior research fellow
Institute for Language Technologies and Applied Linguistics
Contact
213
+36 (1) 3429372 / 6031
Contact
213
+36 (1) 3429372 / 6031
Ágnes DOMONKOSI•Publications
Ágnes DOMONKOSI
•
Publications
Filter setting
All
246 results
246 results
All
246 results
Czövek Andrea, Domonkosi Ágnes. 2024. Konstruktivista módszerek a gyógypedagógus-hallgatók pályaszocializációjának támogatására. In: Bocsi Veronika, Csók Cintia (szerk.) XXIV. Országos Neveléstudományi Konferencia : Absztraktkötet: Oktatás és nevelés a társadalmi jóllét szolgálatában. A nevelés és az oktatás kihívásai a válságok korában : Debreceni Egyetem 2024. október 24-26.. Debrecen: MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság; Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar; Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar, Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet. 489–489.
Domonkosi Ágnes. 2024. A tetszikelő szerkezetek formai és funkcionális sajátosságai. In: Laczkó Krisztina, Tátrai Szilárd, Tolcsvai Nagy Gábor (szerk.) Magyar igei konstrukciók. Használatalapú függőségi vizsgálatok. Budapest: Eötvös Kiadó. 377–404.
Czövek Andrea, Domonkosi Ágnes. 2023. Gyógypedagógus-hallgatók nézetei a fogyatékossággal élő személyekkel kapcsolatban: fogalmak és metaforák. In: Bajzáth Angéla, Csányi Kinga, Győri János (szerk.) ONK2023 Absztraktkötet : Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban: XXIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Budapest: MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság; ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar (ELTE PPK). 263–263.
Désfalvi Ildikó, Domonkosi Ágnes. 2023. A morfológiai tudatosság vizsgálata olvasási zavart mutató tanulóknál. In: Bajzáth Angéla, Csányi Kinga, Győri János (szerk.) ONK2023 Absztraktkötet : Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban: XXIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Budapest: MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság; ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar (ELTE PPK). 265–265.
Domonkosi Ágnes, Bús Ágnes. 2023. A nyelvmenedzselés szemlélete és a könnyen érthető szövegek. In: Farkasné Dr. Gönczi Rita (szerk.) Együttműködés, szakmaközi kapcsolatok, interdiszciplináris megközelítés: Az 50 éves Magyar Gyógypedagógusok Egyesülete Országos Szakmai Konferenciája. Mór: Magyar Gyógypedagógusok Egyesülete (MAGYE). 37.
Domonkosi Ágnes, Bús Ágnes. 2023. Gyógypedagógusok nézetei a könnyen érthető kommunikációról. In: Kalcsó Gyula, Ludányi Zsófia, Tóth Mariann (szerk.) Pelikon 2023. A nyelv megújuló szerepe az oktatásban. A Peli III. oktatásnyelvészeti konferenciája: absztraktfüzet. Eger: Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó. 70–71.
Domonkosi Ágnes, Kuna Ágnes, Ludányi Zsófia. 2023. Az e-mail és az írásbeli üzenetváltás változó gyakorlatai. TEMPEVÖLGY: KULTÚRA MŰVÉSZET TUDOMÁNY 3: 76–91.
Domonkosi Ágnes, Ludányi Zsófia. 2023. „Mi a helyes megszólítás?” Nyelvi udvariassági problémák a nyelvi tanácsadói gyakorlatban. In: Albert Ágnes, Bóna Judit, Borbás Gabriella Dóra, Brdar-Szabó Rita, Csizér Kata, Vladár Zsuzsa (szerk.) Fejezetek az alkalmazott nyelvészet területéről. Budapest: Akadémiai Kiadó. Paper: https://mersz.hu/hivatkozas/m1062faant_0/.
Domonkosi Ágnes, Ludányi Zsófia. 2023. A problémaalapú szemlélet lehetőségei a helyesírás tanításában. In: Istók Béla, Lőrincz Gábor, Török Tamás, Baka L. Patrik (szerk.) A helyesírás-tanítás aktuális kérdései: Az SJE TKK Magyar Nyelv és Irodalom Tanszéke mellett működő Variológiai Kutatócsoport XII. nemzetközi tudományos szimpóziumának tanulmánykötete. Révkomárom: Selye János Egyetem. 43–53.
Domonkosi Ágnes, Ludányi Zsófia. 2023. Nyelvhasználói nézőpontok, adatalapúság, nyelvi tanácsadás: Hogyan beszélhetünk ma nyelvművelésről?. In: Tolcsvai Nagy Gábor, Laczkó Krisztina, Tátrai Szilárd (szerk.) Nyelv, kultúra és tudomány: Köszöntő könyv a Magyar Nyelvőr alapításának 150. évfordulójára. Budapest: Magyar Tudományos Akadémia (MTA); ELTE BTK; ELTE Eötvös Kiadó. 9–36.
Domonkosi Ágnes. 2023. Nyelvideológiai munka az intézményes nyelvi tanácsadás gyakorlatában. In: Albert Ágnes, Bóna Judit, Borbás Gabriella Dóra, Brdar-Szabó Rita, Csizér Kata, Deme Andrea, Gósy Mária (szerk.)et al. Felelős nyelvészet – Alkalmazott Nyelvészeti Konferencia 2. Absztraktfüzet. Socially responsible linguistics – Applied Linguistics Conference 2. Abstract Booklet. Budapest: ELTE BTK. 40–40.
Ludányi Zsófia, Domonkosi Ágnes. 2023. Nyelvi napló és nyelvmenedzselés. Egy középiskolás pályázat kidolgozása és tapasztalatai. In: Kalcsó Gyula, Ludányi Zsófia, Tóth Mariann (szerk.) Pelikon 2023. A nyelv megújuló szerepe az oktatásban. A Peli III. oktatásnyelvészeti konferenciája: absztraktfüzet. Eger: Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó. 31–31.
Bús Ágnes, Domonkosi Ágnes. 2022. A könnyen érthető kommunikáció célcsoportjainak bővíthetősége
Domonkosi Ágnes, Imrényi András, Jánk István, Kalcsó Gyula, Ludányi Zsófia, Rási Szilvia, Takács Judit, H. Tomesz Tímea. 2022. Problémaalapú anyanyelvi nevelés – használatalapú gyakorlatok. In: Jánk István, H Tomesz Tímea, Domonkosi Ágnes (szerk.) A digitális oktatás nyelvi dimenziói: Válogatás a PeLiKon2020 oktatásnyelvészeti konferencia kerekasztal-beszélgetéseiből és előadásaiból. Eger: Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó. 13–34. https://doi.org/10.17048/PeLiKon2020.2022.13.
Domonkosi Ágnes, Ludányi Zsófia, H. Tomesz Tímea. 2022. Az online tanóráktól az oltakozásig: A járványhelyzettel való megküzdés nyelvi és kommunikációs lenyomatai. In: Istók Béla, Lőrincz Gábor, Török Tamás (szerk.) A virolingvisztika és viroszemiotika aktuális kérdései: A Variológiai Kutatócsoport XI. nemzetközi tudományos szimpóziumának tanulmánykötete. Komárno: Selye János Egyetem. 9–16.
Domonkosi Ágnes, Ludányi Zsófia, H. Tomesz Tímea. 2022. Az online tanóráktól az oltakozásig. A járványhelyzet hatásai a nyelvi és kommunikácós gyakorlatokra: előadás
Domonkosi, Ágnes, and Zsófia Ludányi. 2022. Social Distancing and Politeness: Hungarian Emailing Practices During the Coronavirus Epidemic. In: Gilbreath Donna, Brunn Stanley D. (szerk.) COVID-19 and a World of Ad Hoc Geographies. Cham: Springer Cham. 721–739. Paper: Chapter 40. https://doi.org/10.1007/978-3-030-94350-9_40.
Ludányi Zsófia, Domonkosi Ágnes. 2022. Homo fisz, firhang, hi7etleN: A Nyelvtudományi Kutatóközpont nyelvinapló-író pályázata. ÉDES ANYANYELVÜNK 44, 4: 30–31.
Domonkosi Ágnes, Ludányi Zsófia. 2021. „Mi a helyes megszólítás?” Nyelvi illemtani problémák a nyelvi tanácsadói gyakorlatban. In: Albert Ágnes, Bóna Judit, Borbás Gabriella Dóra, Brdar-Szabó Rita, Csizér Kata, Deme Andrea, Gósy Mária, Kuna Ágnes, Markó Alexandra, Vladár Zsuzsa (szerk.) Felelős nyelvészet – Alkalmazott Nyelvészeti Konferencia. Absztraktfüzet. Socially responsible linguistics – Applied Linguistics Conference. Abstract Booklet. Budapest: ELTE BTK. 41–41.
Domonkosi Ágnes, Ludányi Zsófia. 2021. „Üdvözlettel, jó munkát és hozzá jó egészséget kívánva”. A felsőoktatás e-mailezési gyakorlatai a járványhelyzet idején. In: Istók Béla, Simon Szabolcs (szerk.) Online oktatás – kontaktoktatás: Edukációs folyamatok és a Covid19. Komárno: Selye János Egyetem. 11–23.
Domonkosi Ágnes. 2021. Megszólítási gyakorlatok és stratégiák az oktató-hallgató viszonyban. ACTA UNIVERSITATIS DE CAROLO ESZTERHÁZY NOMINATAE: SECTIO LINGUISTICA HUNGARICA / AZ ESZTERHÁZY KÁROLY EGYETEM TUDOMÁNYOS KÖZLEMÉNYEI. TANULMÁNYOK A MAGYAR NYELVTUDOMÁNY KÖRÉBŐL 47: 13–21. https://doi.org/10.46437/ActaUnivEszterhazyLinguistica.2021.13.
Domonkosi, Ágnes, and Tomesz Tímea H.. 2021. On the linguistic construal of social relations at an online general assembly of the Hungarian Football Federation. ACTA UNIVERSITATIS DE CAROLO ESZTERHÁZY NOMINATAE: SECTIO LINGUISTICA HUNGARICA / AZ ESZTERHÁZY KÁROLY EGYETEM TUDOMÁNYOS KÖZLEMÉNYEI. TANULMÁNYOK A MAGYAR NYELVTUDOMÁNY KÖRÉBŐL 47: 111–136. https://doi.org/10.46437/ActaUnivEszterhazyLinguistica.2021.111.
Domonkosi, Ágnes, and Zsófia Ludányi. 2021. Address forms and age roles in emailing practices between university students and their teachers. In: Uberman Agnieszka, Trinder Magdalena (szerk.) Text Sentence Word: Studies in English Linguistics IV.. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego. 26–38.
Ludányi Zsófia, Domonkosi Ágnes. 2021. Nyelvi tudatosságot fejlesztő pályázat középiskolásoknak. ACTA UNIVERSITATIS DE CAROLO ESZTERHÁZY NOMINATAE: SECTIO LINGUISTICA HUNGARICA / AZ ESZTERHÁZY KÁROLY EGYETEM TUDOMÁNYOS KÖZLEMÉNYEI. TANULMÁNYOK A MAGYAR NYELVTUDOMÁNY KÖRÉBŐL 47: 73–89. https://doi.org/10.46437/ActaUnivEszterhazyLinguistica.2021.73.
Ludányi, Zsófia, and Ágnes Domonkosi. 2021. Die Rolle von Sprachtagebüchern im problembasierten Unterricht von Ungarisch als Muttersprache. JOURNAL OF APPLIED TECHNICAL AND EDUCATIONAL SCIENCES / ALKALMAZOTT MŰSZAKI ÉS PEDAGÓGIAI TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT 11, 1: 44–65. https://doi.org/10.24368/jates.v11i1.239.
Domonkosi Ágnes, Farkas Anett, Imrényi András, Jánk István, Kalcsó Gyula, Ludányi Zsófia, Rási Szilvia, Takács Judit, H. Tomesz Tímea. 2020. Problémaalapú anyanyelvi nevelés: használatalapú gyakorlatok. In: Imrényi András, H. Tomesz Tímea (szerk.) PeLiKon 2020. A PeLi II. oktatásnyelvészeti konferenciája: A digitális oktatás nyelvi dimenziói. Eger: EKE Líceum Kiadó. 24–25.
Domonkosi Ágnes, Imrényi András, Jánk István, Kalcsó Gyula, Ludányi Zsófia, Rási Szilvia, Takács Judit, Hulyák-Tomesz Tímea:. 2020. Problémaalapú anyanyelvi nevelés – használatalapú gyakorlatok: előadás
Domonkosi Ágnes, Ludányi Zsófia. 2020. Problémaalapú szemlélet az anyanyelvi nevelésben. In: Istók Béla, Lőrincz Gábor, Lőrincz Julianna, Simon Szabolcs (szerk.) Tankönyvkutatás – fordított tankönyvek – kétnyelvűség: A Variológiai Kutatócsoport 9. nemzetközi tankönyvkutató konferenciájának tanulmányai. Komárom: Selye János Egyetem Tanárképző Kar. 177–192.
Domonkosi Ágnes, Ludányi Zsófia. 2020. Társas távolságtartás és nyelvi közeledés. E-mailezési gyakorlatok a koronavírus idején. In: Kovács László (szerk.) Globális kihívás – lokális válaszok: A koronavírus (Covid19) gazdasági és társadalmi összefüggései és hatásai. Szombathely: Savaria University Press. 241–260.
Domonkosi Ágnes. 2020. Az egészségügy megszólítási változatai az internetes metadiskurzusok tükrében. In: Fóris Ágota, Bölcskei Andrea, Dér Csilla Ilona, Csontos Nóra (szerk.) Nyelv, kultúra, identitás. Alkalmazott nyelvészeti kutatások a 21. századi információs térben: II. Pragmatika, diskurzuselemzés, interkulturális kommunikáció. Budapest: Akadémiai Kiadó. https://mersz.hu/hivatkozas/nyki2pdik_78–https://mersz.hu/hivatkozas/nyki2pdik_85.
Domonkosi Ágnes. 2020. Megszólítási gyakorlatok az egri és a komáromi pedagógusképzésben: eltérések és azonosságok. In: Lőrincz Gábor, Domonkosi Ágnes (szerk.) Stílus - variativitás - műfordítás: Köszöntő kötet Lőrincz Julianna 70. születésnapjára. Komárno: Selye János Egyetem Tanárképző Kar. 77–88.
Domonkosi Ágnes. 2020. Tisztelt MTA! és Kedves Egyesület! Intézménynevek és intézményre utaló köznevek a megszólítás műveletében. ACTA UNIVERSITATIS DE CAROLO ESZTERHÁZY NOMINATAE: SECTIO LINGUISTICA HUNGARICA / AZ ESZTERHÁZY KÁROLY EGYETEM TUDOMÁNYOS KÖZLEMÉNYEI. TANULMÁNYOK A MAGYAR NYELVTUDOMÁNY KÖRÉBŐL 46: 31–44. https://doi.org/10.46437/ActaUnivEszterhazyLinguistica.2020.31.
Domonkosi Ágnes. 2020. Verbális érintés a Facebookon.: A tegelés mint megszólítás és személyemlítés. ÉDES ANYANYELVÜNK 42, 2: 19.
H. Tomesz Tímea, Domonkosi Ágnes. 2020. Az attitűddeixis műveletei közvetített médiaesemények társas viszonyainak alakításában. HUNGAROLÓGIAI KÖZLEMÉNYEK (ÚJVIDÉK) 21, 3: 31–47.
Hulyák-Tomesz Tímea, Domonkosi Ágnes, Farkas Anett, Havasiné Kovács Helga, H. Tomesz Tímea, Kalcsó Gyula, Takács Judit (szerk.). 2020. Tanári kommunikáció. Eger: Eszterházy Károly Egyetem, Bölcsészettudományi és Művészeti Kar.
Ludányi Zsófia, Domonkosi Ágnes. 2020. A tanár- és a diákszerep megalkotása a pedagógusképzés e-mailezési gyakorlatában. In: Ludányi Zsófia, Jánk István, Domonkosi Ágnes (szerk.) A nyelv perspektívája az oktatásban. Válogatás a PeLiKon2018 oktatásnyelvészeti konferencia előadásaiból. Eger: EKE Líceum Kiadó. 311–334. https://doi.org/10.17048/Pelikon.2020.311.
Domonkosi Ágnes, H. Tomesz Tímea. 2019. Protokoll vs. személyes jelenlét, ünnepélyesség vs. bizalmasság. A társas deixis műveletei egy sportolói díjátadó ünnepségen: előadás
Domonkosi Ágnes. 2019. A nézőpont szerepe az attitűddeixis műveletében. ACTA UNIVERSITATIS DE CAROLO ESZTERHÁZY NOMINATAE: SECTIO LINGUISTICA HUNGARICA / AZ ESZTERHÁZY KÁROLY EGYETEM TUDOMÁNYOS KÖZLEMÉNYEI. TANULMÁNYOK A MAGYAR NYELVTUDOMÁNY KÖRÉBŐL 45: 75–92.
Domonkosi Ágnes. 2019. Attitűddeixis az audiovizuális fordításban.: Tegezés, magázás, megszólítás a Csernobil című minisorozat magyar szövegváltozataiban. ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK 14, 2: 73–88.
Domonkosi Ágnes. 2019. Jánk István: Nyelvi előítélet és diszkrimináció a magyartanári értékelésben. ACTA UNIVERSITATIS DE CAROLO ESZTERHÁZY NOMINATAE: SECTIO LINGUISTICA HUNGARICA / AZ ESZTERHÁZY KÁROLY EGYETEM TUDOMÁNYOS KÖZLEMÉNYEI. TANULMÁNYOK A MAGYAR NYELVTUDOMÁNY KÖRÉBŐL 45: 183–188.
Domonkosi, Ágnes, and Zsófia Ludányi. 2019. Generation-specific linguistic features in student-teacher e-mail communication. In: Eszter Deli, Márton Gergely Rétvári, Judit Sebestény (szerk.) Age Talks? Communicating Ages in the Communication Age: Book of Abstracts. Budapest: Budapesti Corvinus Egyetem. 12–13.
Domonkosi, Ágnes, and Zsófia Ludányi. 2019. Linguistic features of email correspondence between university students and their teachers. ACTA UNIVERSITATIS DE CAROLO ESZTERHÁZY NOMINATAE: SECTIO LINGUISTICA HUNGARICA / AZ ESZTERHÁZY KÁROLY EGYETEM TUDOMÁNYOS KÖZLEMÉNYEI. TANULMÁNYOK A MAGYAR NYELVTUDOMÁNY KÖRÉBŐL 65: 117–132.
Csiszárik Katalin, Domonkosi Ágnes. 2018. A gyógyító-beteg viszonylat megszólítási változatai egy mozgásszervi rehabilitációs osztály gyakorlatközösségében. ACTA UNIVERSITATIS DE CAROLO ESZTERHÁZY NOMINATAE: SECTIO LINGUISTICA HUNGARICA / AZ ESZTERHÁZY KÁROLY EGYETEM TUDOMÁNYOS KÖZLEMÉNYEI. TANULMÁNYOK A MAGYAR NYELVTUDOMÁNY KÖRÉBŐL 44: 109–128.
Domonkosi Ágnes, Kuna Ágnes, Simon Gábor, Tátrai Szilárd, Tolcsvai Nagy Gábor. 2018. Poétikai mintázatok korpuszalapú kognitív stilisztikai kutatása. A Stíluskutató csoport kutatási terve. In: Domonkosi Ágnes, Simon Gábor (szerk.) Nyelv, poétika, kogníció: Elmélet és módszer a poétikai kutatásban : a 2016. május 11-én az Eszterházy Károly Főiskolán megrendezett műhelykonferencia anyaga. Eger: Líceum Kiadó. 211–222.
Domonkosi Ágnes, Kuna Ágnes. 2018. Kreatív-produktív módszerek és kvalitatív szövegelemzés a poétikai kutatásban. In: Domonkosi Ágnes, Simon Gábor (szerk.) Nyelv, poétika, kogníció: Elmélet és módszer a poétikai kutatásban : a 2016. május 11-én az Eszterházy Károly Főiskolán megrendezett műhelykonferencia anyaga. Eger: Líceum Kiadó. 113–137.
Domonkosi Ágnes, Kuna Ágnes. 2018. Szövegtípus, stílus, műfaj.: Kreatív utak a szövegtan és a stilisztika tanításában. In: Balázs Géza, Lengyel Klára (szerk.) Grammatika és oktatás – időszerű kérdések: Struktúra, funkció, szemiotika, hálózat. Budapest: ELTE BTK Mai Magyar Nyelvi Tanszék; Inter Nonprofit Kft; Magyar Szemiotikai Társaság (MSZT). 57–69.
Domonkosi Ágnes, Ludányi Zsófia. 2018. A társas deixis szocializációs mintái az óvodai bábjátékban: Egy óvodapedagógus-képzésben zajló kísérlet tanulságai. In: Tóth Péter, Maior Enikő, Horváth Kinga, Kautnik András, Duchon Jenő, Sass Bálint (szerk.) Kutatás és innováció a Kárpát-medencei oktatási térben: III. Kárpát-medencei Oktatási Konferencia: tanulmánykötet. Budapest: Óbudai Egyetem Trefort Ágoston Mérnökpedagógiai Központ. 488–505. Paper: http://scholar.googleusercontent.com/scholar?q=cache:7OZ5NSTv8wgJ:scholar.google.com/&hl=hu&as_sdt=2005.
Domonkosi Ágnes, Ludányi Zsófia. 2018. Írásbeli kapcsolattartás a hallgató-oktató viszonyban: szokásrendek és problémák a nyelvi reflexiók tükrében. ACTA UNIVERSITATIS DE CAROLO ESZTERHÁZY NOMINATAE: SECTIO LINGUISTICA HUNGARICA / AZ ESZTERHÁZY KÁROLY EGYETEM TUDOMÁNYOS KÖZLEMÉNYEI. TANULMÁNYOK A MAGYAR NYELVTUDOMÁNY KÖRÉBŐL 44 Paper: 10: 89–107.
Domonkosi Ágnes. 2018. A kutatástól a tanácsadásig, az illemtantól az adatokig: diskurzusok a nyelvi kapcsolattartásról. In: Veszelszki Ágnes, Cser Nóra (szerk.) Tudománykommunikáció konferencia: absztraktkötet. Budapest: Budapesti Corvinus Egyetem, Magatartástudományi és Kommunikációelméleti Intézet. 9–9.
Domonkosi Ágnes. 2018. A nyelvi udvariasság és kapcsolattartás helye és lehetőségei az anyanyelvi nevelésben. In: Lőrincz Gábor, Lőrincz Julianna, Simon Szabolcs (szerk.) A magyar mint anyanyelv, kisebbségi és idegen nyelv oktatási kérdései és oktatási segédletei: A Variológiai Kutatócsoport 8. nemzetközi tankönyvkutató szimpóziumának tanulmányai. Komárno: Selye János Egyetem. 14–28.
Domonkosi Ágnes. 2018. Nyilvánosság és attitűddeixis a közösségi oldalak diskurzusaiban. ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK 13, 2: 63–75.
Domonkosi, Ágnes. 2018. Metaphorical and Metonymic Motivations behind Hungarian Forms of Address. In: Grzegorz Bubak, Nagy László Kálmán, Tátrai Szilárd (szerk.) Polsko-węgierskie badania hungarologiczne : studia z okazji trzydziestolecia Zakładu Filologii Węgierskiej Uniwersytetu Jagiellońskiego = Lengyel-magyar hungarológiai kutatások : tanulmányok a Jagelló Egyetem Magyar Filológiai Tanszéke fennállásának 30. évfordulója alkalmából. Krakow: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellonskiego. 129–141.
Domonkosi Ágnes. 2017. Szövegtípus és tudásátadás, avagy lehetne-e tankönyv egy meseregény?. In: Lőrincz Julianna, Simon Szabolcs (szerk.) A tankönyvkutatás szakmai, módszertani kérdései: A Variológiai kutatócsoport 7. nemzetközi tankönyvkutató szimpóziumának tanulmányai. Komárom: Selye János Egyetem. 135–149.
Domonkosi Ágnes. 2016. Nyelvi ideológia és nyelvszemlélet a kísérleti magyar nyelvi tankönyvekben. ACTA ACADEMIAE PAEDAGOGICAE AGRIENSIS NOVA SERIES: SECTIO LINGUISTICA HUNGARICA (2002-) / AZ ESZTERHÁZY KÁROLY FŐISKOLA TUDOMÁNYOS KÖZLEMÉNYEI. TANULMÁNYOK A MAGYAR NYELVRŐL 43: 30–45.
Domonkosi Ágnes. 2015. A szociolingvisztika szemlélete a kísérleti magyar nyelvi tankönyvekben. In: Zimányi Árpád (szerk.) A tudományoktól a művészetekig: Az Eszterházy Károly Főiskola Bölcsészettudományi Karának válogatott tanulmánygyűjteménye a Magyar Tudomány Ünnepe 2014-es előadásaiból. Eger: EKF Líceum Kiadó. 23–35.
Domonkosi Ágnes. 2015. Az identitás stilizálása egy parodisztikus blogbejegyzésben. In: Alabán František (szerk.) Metamorfóza identity v literatúre a jazyku: Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie. Az identitás metamorfózisa irodalomban és nyelvben. Nemzetközi tudományos konferencia anyaga. Banská Bystrica: Belianum. 66–76.
Domonkosi Ágnes. 2015. Metonimikusság és nézőpont a magyar megszólítások használatában. ACTA ACADEMIAE PAEDAGOGICAE AGRIENSIS NOVA SERIES: SECTIO LINGUISTICA HUNGARICA (2002-) / AZ ESZTERHÁZY KÁROLY FŐISKOLA TUDOMÁNYOS KÖZLEMÉNYEI. TANULMÁNYOK A MAGYAR NYELVRŐL 42: 59–69.
Domonkosi, Ágnes. 2015. Abstract - Az identitás stilizálása egy parodisztikus blogbejegyzésben. In: Alabán František (szerk.) Metamorfóza identity v literatúre a jazyku: Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie. Az identitás metamorfózisa irodalomban és nyelvben. Nemzetközi tudományos konferencia anyaga. Banská Bystrica: Belianum. 77–77.
Domonkosi Ágnes. 2014. A nyelvi értékelés lehetőségei és korlátai a nyelvhasználati kézikönyvekben: Szócikkek és nyelvhasználói viszonyulások elemzése a magasságában példáján. In: Gróf Annamária, N Császi Ildikó, Szoták Szilvia (szerk.) Sokszínű nyelvészet – nyelvi sokszínűség a 21. század elején: Írások Kolláth Anna tiszteletére. Budapest: Tinta Könyvkiadó; Alsóőr: UMIZ, Imre Samu Nyelvi Intézet. 96–109.
Domonkosi Ágnes. 2014. A stílus kérdése a szociolingvisztikában. ACTA ACADEMIAE PAEDAGOGICAE AGRIENSIS NOVA SERIES: SECTIO LINGUISTICA HUNGARICA (2002-) / AZ ESZTERHÁZY KÁROLY FŐISKOLA TUDOMÁNYOS KÖZLEMÉNYEI. TANULMÁNYOK A MAGYAR NYELVRŐL Tom. XLI.: 77–89.
Domonkosi Ágnes. 2014. Stílus és szövegszerkezet Erdős Virág ezt is el című kötetében. In: Dobi Edit, Domonkosi Ágnes, Pethő József (szerk.) Stílusról, nyelvről – sokszínűen: Szikszainé Nagy Irma 70. születésnapjára. Debrecen: Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar Magyar Nyelvtudományi Tanszék. 72–89.
Domonkosi Ágnes. 2013. A tankönyvszöveg érthetőségének vizsgálati szempontjai. ACTA ACADEMIAE PAEDAGOGICAE AGRIENSIS NOVA SERIES: SECTIO LINGUISTICA HUNGARICA (2002-) / AZ ESZTERHÁZY KÁROLY FŐISKOLA TUDOMÁNYOS KÖZLEMÉNYEI. TANULMÁNYOK A MAGYAR NYELVRŐL Tom. XL.: 27–35.
Domonkosi, Ágnes. 2013. Self-stylization, style strategy, stylistic patterns re-evaluated: The main stylistic features of a personal blog. STUDIA LINGUISTICA HUNGARICA 28: 99–120.
Domonkosi Ágnes. 2010. Értékek és vélekedések: Gondolatok Lanstyák István A nyelvi babonák életerejéről, Nyelvi ideológiák és filozófiák a Nyelvművelő kéziszótárban című előadása kapcsán. In: Beke Zsolt, Lanstyák István, Misad Katalin (szerk.) Hungarológia a szlovák kultúra kontextusában. Pozsony: Vydavatelstvo Stimul. 107–110.
Domonkosi Ágnes. 2010. Értékítélet és szemléletformálás az anyanyelvi nevelésben. In: Zimányi Árpád (szerk.) A tudomány nyelve, a nyelv tudománya : alkalmazott nyelvészeti kutatások a magyar nyelv évében: XIX. Magyar Alkalmazott Nyelvészeti Kongresszus, MANYE XIX. Eger: Eszterházy Károly Főiskola (EKF); Székesfehérvár: Magyar Alkalmazott Nyelvészek és Nyelvtanárok Egyesülete (MANYE). 289–295.
Domonkosi Ágnes. 2009. A pragmatika szerepe a retorikai-stilisztikai alakzatok értelmezésében. ACTA ACADEMIAE PAEDAGOGICAE AGRIENSIS NOVA SERIES: SECTIO LINGUISTICA HUNGARICA (2002-) / AZ ESZTERHÁZY KÁROLY FŐISKOLA TUDOMÁNYOS KÖZLEMÉNYEI. TANULMÁNYOK A MAGYAR NYELVRŐL 36: 102–113.
Domonkosi Ágnes. 2008. A férfi-nő viszonylat nyelvi megjelenítése Móricz Zsigmond A szerelmes levélcímű kisregényében. In: Szikszainé Nagy Irma (szerk.) A Nyugat stiláris sokszínűsége: a Nyugat születésének 100. évfordulója alkalmából a 2008. május 28-án Debrecenben tartott tudományos emlékülés anyaga. Debrecen: Kossuth Egyetemi Kiadó. 103–114.
Domonkosi Ágnes. 2008. A litotész alakzatának működése és lehetséges szerepei. In: Alabán František (szerk.) Kontext - Filológia - Kultúra = Kontextus - Filológia - Kultúra: Stúdie = Tanulmányok II. Besztercebánya: Eszterházy Károly Főiskola BTK Magyar Nyelvészeti Tanszék; Univerzita Mateja Bela, Filologická Fakulta, Katedra Hungaristiky. 49–55.
Domonkosi Ágnes. 2008. A nyelvi agresszió szerepe a személyközi viszonylatokban. ACTA ACADEMIAE PAEDAGOGICAE AGRIENSIS NOVA SERIES: SECTIO LINGUISTICA HUNGARICA (2002-) / AZ ESZTERHÁZY KÁROLY FŐISKOLA TUDOMÁNYOS KÖZLEMÉNYEI. TANULMÁNYOK A MAGYAR NYELVRŐL 35: 53–60.
Domonkosi Á. 2007. Attitűd, értékítélet, minősítés: az értékszempont érvényesülése a nyelvi-nyelvhasználati reflexiókban. ACTA ACADEMIAE PAEDAGOGICAE AGRIENSIS NOVA SERIES: SECTIO LINGUISTICA HUNGARICA (2002-) / AZ ESZTERHÁZY KÁROLY FŐISKOLA TUDOMÁNYOS KÖZLEMÉNYEI. TANULMÁNYOK A MAGYAR NYELVRŐL 34: 38–54.
Domonkosi Á. 2007. Megszólítások és beszédpartnerre utaló elemek a rádiózás nyelvhasználatában. ACTA ACADEMIAE PAEDAGOGICAE AGRIENSIS NOVA SERIES: SECTIO SCIENTIARIUM ECONOMICARUM ET SOCIALIUM 34: 97–110.
Domonkosi Ágnes. 2007. A nyelvi értékítéletek típusai és funkciói. In: Heltai Pál (szerk.) Nyelvi modernizáció: Szaknyelv, fordítás, terminológia: XVI. Magyar Alkalmazott Nyelvészeti Kongresszus, MANYE XVI. Pécs: Szent István Egyetem; Gödöllő: Magyar Alkalmazott Nyelvészek és Nyelvtanárok Egyesülete (MANYE). 249–253.
Domonkosi Ágnes. 2007. Az alakzatok világa 11., 16., 19. Sorozatszerkesztő: Szathmári István. ACTA ACADEMIAE PAEDAGOGICAE AGRIENSIS NOVA SERIES: SECTIO LINGUISTICA HUNGARICA (2002-) / AZ ESZTERHÁZY KÁROLY FŐISKOLA TUDOMÁNYOS KÖZLEMÉNYEI. TANULMÁNYOK A MAGYAR NYELVRŐL 34: 173–179.
Ágnes, Domonkosi. 2006. Gábor Tolcsvai Nagy (2005): A Cognitive Theory of Style. Metalinguistica 17. Frankfurt am Main: Peter Lang GmbH. 162 pp.. SPRACHTHEORIE UND GERMANISTISCHE LINGUISTIK 16, 2: 207–212.
Domonkosi Ágnes, Okosné Bozsik Gabriella, Lőrincz Julianna, V Raisz Rózsa, Zimányi Árpád, Zimányi Árpád. 2006. Beszédművelés, nyelvi norma: Távoktatási jegyzet az EKF könyvtár–informatika szakjához. Eger: EKF Líceum Kiadó.
Domonkosi Ágnes. 2006. A nyelvi attitűd típusai és a nyelvhasználat szabályozottsága. In: Klaudy Kinga, Dobos Csilla (szerk.) A világ nyelvei és a nyelvek világa: Soknyelvűség a gazdaságban, a tudományban és az oktatásban: A XV. Magyar Alkalmazott Nyelvészeti Kongresszus előadásai I-II. (MANYE XV.). Pécs: Miskolci Egyetem; Miskolc: Magyar Alkalmazott Nyelvészek és Nyelvtanárok Egyesülete (MANYE). 16–20.
Domonkosi Ágnes. 2006. Attitűd, érték, minősítés: Az értékszempont érvényesülése a nyelvi-nyelvhasználati reflexiókban
Domonkosi Ágnes. 2006. Az elhallgatva kimondás változatai: Nyelvi megformáltság, működés és funkció a praeteritio alakzatában. In: Szathmári István (szerk.) A stilisztikai alakzatok rendszerezése: "A retorikai-stilisztikai alakzatok világa" címmel rendezett konferencia szerkesztett anyaga. Budapest: Tinta Könyvkiadó. 199–205.
Domonkosi Ágnes. 2006. Stíluselemzés, trópusok, alakzatok. Eger: Líceum Kiadó.
Domonkosi Á. 2005. A nyelvi attitűd vizsgálatának módszertani kérdései. In: Cs Jónás Erzsébet, Székely Gábor (szerk.) Nyelvek és nyelvoktatás Európa és a Kárpát medence régióiban: A XIV. Magyar Alkalmazott Nyelvészeti Kongresszus előadásai 1-2. Pécs: Bessenyei Könyvkiadó; Nyíregyháza: Magyar Alkalmazott Nyelvészek és Nyelvtanárok Egyesülete (MANYE). 65–70.
Domonkosi Á. 2005. Az emlékezet fogalmi metaforái. In: František Alabán, Gyula Varga (szerk.) Irodalmi és nyelvi kölcsönhatások az integráció folyamatában = Literárne a jazykové interakcie v procese integrácie. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, Filologická Fakulta, Katedra Hungaristiky. 241–251.
Domonkosi Á. 2005. Az empirikus nyelvészeti kutatások módszerei és feladatai. ACTA ACADEMIAE PAEDAGOGICAE AGRIENSIS NOVA SERIES: SECTIO LINGUISTICA HUNGARICA (2002-) / AZ ESZTERHÁZY KÁROLY FŐISKOLA TUDOMÁNYOS KÖZLEMÉNYEI. TANULMÁNYOK A MAGYAR NYELVRŐL 32: 39–50.
Domonkosi Á. 2005. Belül ég, de kívül éget. A kint-bent viszonylat megjelenítése József Attila költészetében. In: Szikszainé Nagy Irma (szerk.) József Attila, a stílus művésze : tanulmányok József Attila stílusművészetéről : a József Attila születésének 100. évfordulója alkalmából 2005. április 11-én Debrecenben megtartott stilisztikai tanácskozás anyaga. Debrecen: Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar Magyar Nyelvtudományi Tanszék. 63–71.
Domonkosi Á. 2005. Stilisztikai konferencia József Attila születésének 100. évfordulójára. DEBRECENI SZEMLE 13, 4: 620–623.
Domonkosi Ágnes. 2005. Az utca névmásai: Tegezés, magázás, megszólításkerülés. INTERPRESS MAGAZIN 5, május: 94–98.
Domonkosi Á. 2004. Az alakzatok világa 6-10. ÉDES ANYANYELVÜNK 26: 257–262.
Domonkosi Ágnes. 2003. A változatok szerepe a megszólítások használatában. MAGYAR NYELVJÁRÁSOK 41: 109–116.
Domonkosi Ágnes. 2003. Megszólítási formák napjaink nyelvhasználatában. In: Bognár Nándor (szerk.) Anyanyelvi konferencia, 2003.december 1.. Budapest: Magyar Rádió. 25–35.
Domonkosi Á. 2002. A megszólítások kutatásának módszerei és eredményei a magyar nyelvtudományban. ACTA ACADEMIAE PAEDAGOGICAE AGRIENSIS NOVA SERIES: SECTIO LINGUISTICA HUNGARICA (2002-) / AZ ESZTERHÁZY KÁROLY FŐISKOLA TUDOMÁNYOS KÖZLEMÉNYEI. TANULMÁNYOK A MAGYAR NYELVRŐL 25: 89–114.
Domonkosi Ágnes. 2002. A képszerűség szerepe Kossuth stílusában. In: Kornyáné Szoboszlay Ágnes, Tolcsvai nagy Gábor, Szabó Zoltán, Fehér Erzsébet, Bencze Lóránt, V Raisz Rózsa, Porkoláb Juditet al. Kossuth Lajos, a szó művésze: tanulmányok Kossuth stílusművészetéről. Debrecen: Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar, Magyar Nyelvtudományi Intézet. 106–117.
Domonkosi Á. 2001. A „verbális érintés” stílusértéke. MÓDSZERTANI KÖZLEMÉNYEK TANÍTÓK ÉS TANÁROK SZÁMÁRA 41: 58–64.
Domonkosi Ágnes. 2001. A képszerkezet jelentésviszonyai Baka István Tájkép, fohásszal című költeményében. In: Kemény G (szerk.) A metafora grammatikája és stilisztikája: Tanulmánykötet a Miskolci Egyetem Bölcsészettudományi Karának Magyar Nyelvtudományi Tanszéke által rendezett konferencia előadásaiból. Budapest: Tinta Könyvkiadó. 69–75.
Domonkosi Ágnes. 2001. A magyar megszólítási rendszer változásai. In: František Alabán (szerk.) Recepcia hodnôt v literatúre a jazyku : zborník príspevkov z medzinárodnej konferencie = Értékközvetítés irodalomban és nyelvben : nemzetközi tudományos konferencia anyaga. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela. 121–130.
Domonkosi Ágnes. 2001. A megszólítás és a nyelvi kapcsolattartás kérdése illemtankönyveinkben. MÓDSZERTANI KÖZLEMÉNYEK TANÍTÓK ÉS TANÁROK SZÁMÁRA 41: 202–206.
Domonkosi Ágnes. 2001. A megszólítás vizsgálatának módszerei és eredményei a nemzetközi nyelvtudományban. MAGYAR NYELVJÁRÁSOK 39: 87–102.
Domonkosi Ágnes. 2000. A megszólítás és kapcsolattartás változatai a nem tegeződő viszonyokban. MAGYAR NYELVJÁRÁSOK 38: 129–137.
Domonkosi Ágnes. 1999. A nyelvi viselkedés dokumentumai a századelőről: „Amikor a nép urasan beszél”. MAGYAR NYELVJÁRÁSOK 36: 25–30.
Domonkosi Ágnes. 1999. Az élő nyelvek tanulásának és tanításának hatása a latin nyelv tanítására. In: Balaskó Mária, Kohn János (szerk.) A nyelv mint szellemi és gazdasági tőke: A VIII. Magyar Alkalmazott Nyelvészeti Konferencia előadásainak gyűjteményes kiadása. Szombathely: Berzsenyi Dániel Tanárképző Főiskola (BDTF). 337–341.
Domonkosi Ágnes. 1999. Balázs Géza: Magyar nyelvkultúra az ezredfordulón. MAGYAR NYELVJÁRÁSOK 36: 179–183.
Domonkosi, Ágnes. 1999. Characteristics of Social Dialects in Contemporary Hungarian Prose. In: Videnov Michail (szerk.) Ezik’t i s’vremennostta: Materiali ot Ŝestata meždunarodna konferenciȃ po sociolingvistika Ŝumen, 26-30 septembri 1997. Sofia: Mezhdunarodno sotciolingvistichesko druzhestvo. 35–37.
Domonkosi Ágnes. 1998. A szemiotikai textológia organizációtípus fogalmáról: Értelmezési kísérlet egy szonett példáján. In: Békési I, Petőfi S J, Vass L (szerk.) A szemiotikai szövegtani kutatás diszciplináris környezetéhez : [tanulmányok, recenziók, bibliográfiák és repertóriumok a dominánsan verbális humán kommunikáció kutatása köréből]. 3. [rész]: A szemiotikai szövegtani kutatás diszciplináris környezetéhez (III). Szeged: Juhász Gyula Tanárképző Főiskola (JGYTF). 139–160.
Domonkosi Ágnes. 1998. Hol tart ma a stilisztika? Szerkesztette: Szathmári István. MAGYAR NYELVJÁRÁSOK 35: 220–225.
Domonkosi Ágnes. 1998. Kazinczy Sallustius-fordításának ö-zése. MAGYAR NYELVJÁRÁSOK 35: 87–94.
Domonkosi Ágnes. 1997. Kiss Jenő: Társadalom és nyelvhasználat. MAGYAR NYELVJÁRÁSOK 34: 225–230.